Czym jest i jak tworzyć wartościowy content?

Marketing treści

Sposobów docierania do klienta jest wiele. Wśród nich wyróżnia się również marketing treści. Jest to promocja marki, w której wykorzystuje się atrakcyjne, merytoryczne i przyciągające uwagę odbiorcy komunikaty. Najczęściej są to teksty, ale nie tylko. Jak tworzyć wartościowy przekaz, by był on skuteczny? Sprawdź!

Czym jest content?

Najprościej rzecz ujmując, content oznacza treść. Jest to pojęcie szerokie i znacznie wykracza poza jego powszechne rozumienie. Należy je odczytywać jako pewien zbiór różnych narzędzi, które wykorzystywane są do tworzenia tematyki związanej z działalnością danej firmy i kreowania ciekawej komunikacji z jej potencjalnymi klientami. Ową treścią mogą być:

  • teksty (wpisy na social media, artykuły blogowe lub specjalistyczne, poradniki itp.),
  • infografiki,
  • quizy,
  • materiały video (w tym również podcasty wyświetlane na YouTube).

Najważniejsze, by każdy tworzony przekaz był wartościowy, czyli zawierał informacje ważne i interesujące odbiorcę, podsuwające odpowiedzi na nurtujące go pytania, wskazówki postępowania itp. Tak opracowany marketing treści z pewnością przyniesie korzyści promowanemu przedsiębiorstwu.

Jak tworzyć marketing treści? Ustal cel strategii

Kluczowym aspektem w planowaniu kampanii, której zadaniem będzie promocja marki z wykorzystaniem merytorycznego przekazu, jest określenie celu, jaki zamierza się osiągnąć wdrożonymi działaniami. Tworzenie tekstów czy filmów powinno uwzględniać zamiar wykreowania konkretnego m.in.:

  • wizerunku marki,
  • obrazu misji, jaką realizuje organizacja,
  • zestawu wartości, którymi kierują się jej pracownicy.

Dopiero kiedy specjalista ustali, jaki efekt ma przynieść tworzony przez niego content, będzie wiedział, jakie tematy podejmować i jak je opracowywać, by tworzyć w świadomości odbiorcy pożądaną interpretację i osiągać założone korzyści dla promowanego przedsiębiorstwa. Równie istotna jest warstwa techniczna tworzonych komunikatów.

Unikatowy content

Unikatowość tworzonych tekstów czy grafik to nadrzędny wyznacznik. Jest on ważny z punktu widzenia kontrahenta i robotów wyszukiwarki. Wszelkie kopiowanie dostępnych w sieci materiałów nie służy pozycjonowaniu, a także podważa zaufanie adresata treści. Najważniejszym wyróżnikiem dobrego contentu jest zatem jego oryginalność.

Styl dopasowany do czytelnika

Żeby zdobyć przychylność czytelnika, a następnie nakłonić go do pożądanej akcji, należy być wiarygodnym. Efekt ten osiągnąć można, posługując się językiem potencjalnego klienta. Należy więc dopasować styl do jego modelowego profilu.

Zaplanowane działanie

Jak widać, marketing treści to rodzaj promocji marki, który wymaga odpowiedniego przygotowania. Specjalista musi stargetować docelową grupę odbiorców, ustalić, jaki efekt strategia ma przynieść, a następnie stworzyć materiały, które pomogą osiągnąć założenia. Właściwe podejście do tego wyzwania z pewnością przyniesie wiele korzyści.

Może Ci się również spodoba